Tuesday, April 20, 2021

SOLO RIDE KE FELDA LURAH BILUT...



hai assalamualaikum....

27 mac 2021....kali ni aku nk cerita tentang solo ride aku yg paling jauh setakat ni, dari raub ke felda lurah bilut, bentong...sebenarnya takde la jauh mana, cuma 22km lebih je, pergi balik dapat la dlm 45 km.

sepanjang jalan ni, xde la mencabar mana, cuma ada dua bukit yang perlu didaki, yang lain lain cuma laluan mendatar sahaja. yang best nye jln ni, bahu jalan dia agak luas bertar, jadi rasa selamat la sikit kalau berselisih dengan lori2...cuma oleh kerana laluan ni agak lurus, banyak kenderaan dipandu agak laju...





aku bergerak dari rumah kira2 pukul 9 pagi, dan sampai ke pintu gerbang bilut lbh kurang pukul 10.15 pagi.xde lah jauh mana, tu pun kayuh santai-santai aje tapi non stop...

pas sampai kat pintu gerbang mercu tanda Lembah Digital Bilut, aku meluangkan masa kira2 15 minit utk bergambar kenangan kat situ.

laluan balik agak perlahan sebab jalan yg agak mendaki dari bentong ke raub...dan bnyk gak tmpt yang aku singgah untuk bergambar...sempat jugak singgah beli nangka madu yang banyak dijual digerai tepi2 jalan di kawasan bilut ni...



oleh kerana masih dlm tempoh pkpp, x bnyk sngt kenderaann atas jalan, mungkin sbb kenderaan dari negeri lain agak kurang yg masuk raub, jadi perjalanan aku hari tu agak nyaman la jugak..

ok, jumpa  lagi lain masa, bye...

No comments:

Post a Comment